שימו לב שאתם צריכים לפתוח מסמך חדש מסוג ActionScript 3.0.

לפני שנתחיל, כל המאפיינים כמובן ניתנים לעריכה בחלון התוכנה, CTRL+F3 או window > Properties.

כדי לערוך אובייקט צריכים לתת לו קודם "שם מופע" Instance Name ואת זה עושים בחלונית המאפיינים אחרי שיצרנו אובייקט ובחרנו אותו.

למשל ניצור סימבול מסוג Movie Clip (אם אתם לא יודעים איך או מה זה אומר, קראו את הפוסט הקודם שלי בנושא סימבולים). אח"כ נבחר אותו ובחלונית Properties ניתן את שם המופע, במקרה זה בחרתי בחללית ונתתי לה שם מופע "spaceship1".

כעת נלחץ F9 כדי לפתוח את חלונית ה-ActionScript ושם נעשה את כל הקסם!

כדי לגשת לשם המופע שלנו של החללית נכתוב את השם שנתנו ובסיומו נקודה (.)

.spaceship1 לאחר מכן נחבר לאותה נקודה איזו פקודה שנרצה כמו שתראו עכשיו:

מיקום על גבי ציר ה-X

Spaceship1.x = 50;

כך נזיז למשל את החללית למיקום של 50 פיקסלים בציר ה-X של הבמה.

 

מיקום על גבי ציר ה-Y

Spaceship1.y = 200;

כך נזיז את החללית למיקום של 200 פיקסלים בציר ה-Y של הבמה.

 

שקיפות Alpha

Spaceship1.alpha = 0.5;

שימו לב שהערכים של השקיפות הם 1 לצבע מלא ו-0 לשקיפות, למשל 0.2, 0.4, 0.1 וכו'...

 

סיבוב Rotation

Spaceship1.rotation = 45;

סיבוב החללית שלנו ב-45 מעלות עם כיוון השעון.

 

עירבוב Blend Mode

Spaceship1.blendMode = "hardlight";

עירבוב צבעים כמו שאתם מכירים מפוטושופ ושאר התוכנות של אדובי, לדוגמה: Screen, multiply, overlay, darken ועוד. כדי לראות את התוצאה באמת נצטרך לפחות 2 אובייקטים שישתלבו, נניח ונשים רקע כהה מתחת לחללית, זה מה שנקבל במצב hardlight:

 

כאן זה הופך טיפה ליוצר מורכב, כדי להשתמש בפילטרים שהם קצת יותר מבסיסיים יש צורך ביבוא ספרייה של מחלקות Class מתוך הפלאש, לא נתעכב כרגע מה זה אומר אבל אסביר את השורות עצמן.

 

פילטר Filter

כל רשימת הפילטרים כמובן ניתנת לביצוע בצורה זו רק צריך לדעת איך היא נקראת, נניח ונרצה לתת טשטוש לחללית, כלומר להשתמש בפילטר שנקרא blur, זה מה שנעשה:

נייבא את ספריית ה-Class שהזכרתי קודם ובה את הפילטר של הטשטוש:

Import flash.filters.BlurFilter;

יוצרים משתנה בשם שנרצה למשל myBlur ומגדירים שיהיה מסוג BlurFilter בעזרת נקודתיים, אח"כ מכילים בתוכו פילטר מסוג Blur בעזרת הפקודה = new BlurFilter();

var myBlur:BlurFilter = new BlurFilter();

עכשיו ניתן הגדרות ספציפיות לפילטר החדש שלנו כמו טשטוש על ציר ה-X, ה-Y וגם איכות הטשטוש אם רוצים:

myBlur.blurX = 5;
myBlur.blurX = 20;
myBlur.quality = 100;

דבר אחרון, נשייך את הפילטר לחללית שלנו ובסוגריים מרובעות ניתן את שם המשתנה שהגדרנו בהתחלה כדי שידע איזה פילטר אנחנו רוצים:

spaceship1.filters = [myBlur];

 

גוון/צבע Tint

אז כמו בפילטר של טשטוש גם כאן צריך לייבא ספריית Class חדשה:

import fl.motion.Color;

ניצור משתנה חדש בשם  myTint ונגדיר אותו שיהיה מסוג צבע Color:

var myTint:Color = new Color();

עכשיו נגדיר בעזרת setTint את קוד הצבע ב-HEX ואת השקיפות שלו בין 0-1:

myTint.setTint(0xffff66, 0.5);

וכמובן בסוף נשייך את המשתנה שלנו לחללית כדי שנשתמש בצבע שהגדרנו:

spaceship1.transform.colorTransform = myTint;

אז כמו שראינו אפשר לשחק עם כל מיני דברים דרך קוד בלבד, תחשבו כמה זה שימושי במקרה ויצרתם משחק או סרטון אנימציה ותרצו לשנות ערכים תוך כדי התקדמות בזמן ספציפי כזה או אחר.